Zdraví

Nemůžeš přibrat? 5 tipů, jak přibrat zdravě na váze

Přibrat na váze a vytvarovat křivky těla je náročné, možná ještě těžší než hubnout. V první řadě byste měli najít příčinu, proč se vám přibrat nedaří. Příliš hubení lidé by se měli co nejdřív obrátit na lékaře, aby vyloučili případné zdravotní potíže. Podváha může být také způsobena nadměrným stresem a především nepravidelnou a málo hodnotnou stravou – podvýživou.

Zdravý životní styl ale není jen o jídle, je třeba vědět kdy a co jíst, umět odpočívat a cvičit. Hlavním pravidlem pro přibrání tělesné hmoty je ovšem kvalitní příjem živin. Chcete-li přibrat na váze, musíte do svého jídelníčku přibrat kalorie.

Jak si upravit jídelníček pro přibírání na váze

Především si zapamatujte, že musíte jíst bílkoviny, ty jsou důležité pro svalovou hmotu. Dále tuky, ale s nimi to raději nepřehánějte a jezte jen ty zdravé. No a nezapomínejte na ovoce, na zeleninu a na dostatek tekutin. Abyste co nejrychleji nabrali svalovou hmotu, jídelníček by měl obsahovat také luštěniny, jako fazole a sojové boby. Každé jídlo musí obsahovat jak komplexní sacharidy, což je pečivo celozrnné, raději tmavé, brambory, těstoviny, rýže a jiné, tak bílkoviny, kam patří maso bílé a libové, mléčné výrobky a vejce.

Pravidelným příjmem nutričně bohatých potravin se zrychlí metabolismus. To znamená, že pokud má tělo co zpracovávat, metabolismus pracuje naplno. Měli bychom jíst každé dvě až tři hodiny. Začít po probuzení a končit dvě až tři hodiny před spaním.

Pravidla pro zesílení postavy

Jíst byste měli v klidu, u stolu a veškeré jídlo důkladně rozžvýkat. Chcete-li přibrat na váze, měli byste se řídit pěti pravidly:

  • jíst zdravé a nutričně bohaté potraviny
  • jíst a pít pravidelně
  • energetický příjem musí být vyšší než výdej
  • je důležité sportovat, hlavně posilování je účinné
  • je třeba také odpočívat

Posilování prospěje tělu, neboť tělo zpevní a zvětší svalovou hmotu. Po každém cvičení je nutné doplnit hladinu glykogenu, aby tělo nebralo energii ze svalů. K tomu slouží jednoduché cukry ve formě ovoce, jako je banán nebo jablko. Bez dodatečné výživy z doplňků stravy se neobejdete, například müsli tyčinky, ovoce či proteinové nápoje jsou velmi vhodné svačinky pro přibírání.

Předchozí článekDalší článek