Jak bojovat s bolestí zad

Každého někdy bolí záda. Bolest zad může vyvolat dlouhé stání, zvlášť, když máte špatné držení těla. Záda bolí, když jste dlouho sehnutí. I běžné každodenní činnosti můžou způsobovat nepříjemné bolesti zad. Jak bojovat s bolestí zad a jak jí co nejvíc předcházet? Poradíme vám. 

Bolesti zad mohou být různé a obvykle jsou spojeny s ohýbáním, nesprávně prováděným zvedáním, nošením nebo tlačením těžkých předmětů, sezením ve shrbené poloze, záda vás mohou bolet i po dlouhé jízdě v autě. Hodně napoví i to, jestli vás záda bolí v horní části nebo ve spodní. Dřív, než sáhnete po analgeticích, zkuste při akutní bolesti nejprve záda nahřát suchým teplem (ledvinovým pásem, nahřívací dečkou a podobně).

Na bolest zad jsou dobré cviky

I dlouhodobých bolestí zad se můžete zbavit, pokud zvolíte správné cviky na posílení ochablých zádových svalů a uvolnění páteře. Cvičení dokáže dokonce zmírnit chronické zánětlivé stavy a působí preventivně proti sekundárním problémům. Cvičit můžete doma podle návodu z internetu, ale můžete si také dohodnout rehabilitace. Ty jsou vhodné při dlouhodobých bolestech zad, které řešíte s lékařem.

Jógou proti bolesti zad

Jóga má na pozitivní vývoj bolesti zad hned dvojí vliv: jednak díky józe posílíte ochablé svaly, protáhnete ty zkrácené, zlepšíte držení těla a dýchání, v druhé řadě pak ovlivňuje psychiku, mysl se zklidní, uvolní se všechny (i hluboké svaly) a tím se také zmírní bolest. Cvičení jógy má také velký preventivní účinek a proti bolesti zad pomáhá opravdu efektivně.

Kdy navštívit lékaře

Jestliže vás záda bolí delší dobu bez zjevné příčiny a cviky nepomáhají, je důležité navštívit lékaře. Ten by měl pomocí dostupných vyšetření zjistit, jestli se nejedná o vážnější problém. Například ploché nohy nebo problém s ledvinami se může projevit bolestí v zádech. Může se objevit opotřebení či degenerativní změny plotének. Na záda působí negativně i nadváha, případně i stresové situace.

Diskuze je uzavřena.