Zdraví

Účinné tipy, jak se ráno nakopnout a mít dostatek energie

Možná se vám také stává, že se ráno probudíte zlámaní a neodpočatí a máte pocit, že se ani nezvednete z postele. A přitom musíte zase celý den fungovat. Jak se nastartovat a přežít celý náročný den, je rada opravdu nad zlato. Zkuste některé z našich tipů, jak se ráno nakopnout a mít dost energie na celý den, jistě budete překvapeni, kolik toho stihnete.

Vstaňte hned po probuzení

Smlouváte s budíkem pokaždé, když vás vytrhne ze spánku? Dáváte si příslovečnou “ještě chvilku”? Chyba! Když se probudíte, začnou se ve vašem těle dít procesy, které poleháváním či dřímáním po probuzení narušíte. To vám odčerpá hodně potřebné energie. Jestliže vstanete ihned po probuzení, ušetříte si velké množství energie na později.

Hýbejte se

Ne, rozcvička vám energii neubere, naopak. Krátkým cvičením (nejlépe při otevřeném okně) se vám rozproudí krev a organismus se lépe okysličí. Buňky se připraví na podávání výkonu po celý den. Pohybem se také uvolňuje endorfin, hormon dobré nálady.

Zdravá snídaně

Jistě jste už zjistili, že po některém jídle se ráno cítíte svěží a jiné vám úplně ochromí tělo, takže máte chuť znovu ulehnout do postele a dospat. Snídaně musí být výživná, ale lehko stravitelná, abyste přijatou energii nespotřebovali jen na trávení. Tradičně jsou velmi vhodné ovesné vločky nebo müsli, ovoce, celozrnné pečivo, jogurt, tvaroh či přírodní sýr a podobně. V každém případě by měla obsahovat pomalé uhlohydráty, bílkoviny a vlákninu.

Dopřejte si vydatný spánek

Je jasné, že žádný z těchto tipů nepomůže, jestliže se dobře nevyspíte. Kvalitní spánek je takový, kdy spíte nepřetržitě alespoň šest hodin. Pokud se často budíte, převalujete a nemůžete pořádně zabrat, je něco špatně. Může to být nevhodnou postelí, hlavně matrací. Může jít o nějaký zdravotní problém, který byste měli konzultovat s lékařem. Nejčastěji ale za špatný spánek může to, že jste tak přetažení, až je pro vás těžké “vypnout” a pořádně se vyspat. V tom případě poslechněte dobře míněnou radu: naučte se i v průběhu dne odpočívat.

 

Předchozí článekDalší článek