Recepty

Začnete ráno se zdravou ovesnou kaší

Snídaně je základ, na němž stavíte celý svůj den. Jestli chcete podat výkon, soustředit se na práci, mít dostatek energie, nemůžete své první ranní jídlo odbývat. Jestli chcete navíc udělat něco pro své zdraví, začněte ráno ovesnou kaší.

Ovesné vločky obsahují mnoho důležitých minerálních látek, vitamínů a také vlákniny. Čtvrtina šálku ovesných vloček dodá organismu 100% denního příjmu manganu, bohaté jsou ale také  na vitamín B1 a E, selen, měď, hořčík, fenolové kyseliny a kyseliny fytové a další důležité živiny. 

Proč konzumovat ovesné vločky

Miska ovesné kaše k snídani je úžasným zdrojem energie bez velkého poklesu či zvýšení hladiny cukru v krvi. Energie se navíc rozkládá postupně, takže vás vločky zasytí na delší dobu. A také krotí vaši chuť na sladké. Další výhody konzumace ovesné kaše k snídani:

  • snížení hladiny cholesterolu
  • snížení rizika vzniku kardiovaskulárních onemocní
  • snížení rizika vzniku diabetu 2. typu
  • stabilizování hladiny cukru v krvi
  • posílení imunitního systému
  • pomáhají hubnout, protože oddalují pocit hladu

Jak si připravit ovesnou kaši

Na základní ovesnou kaši potřebujete 40 gramů ovesných vloček a 300 ml mléka se špetkou soli. Vločky nasypte do kastrůlku, zalijte mlékem, přidejte sůl a přiveďte k varu. Za stálého míchání vařte asi pět minut. Poté dochuťte tím co máte rádi. Vhodný je med, všechny možné druhy oříšků, kakao i čokoláda, skořice, rozinky a jiné sušené i čerstvé ovoce. 

Jestliže trpíte intolerancí na laktózu, místo mléka použijte na přípravu kaše některou z rostlinných alternativ, například kokosové mléko, nebo si vločky uvařte pouze ve vodě. To, že nemůžete konzumovat mléko by vás nemělo odradit od toho, abyste si každý den dopřáli snídani plnou zdraví.

Pokud ráno nestíháte vařit kaši, ale chcete si ranní ovesnou dobrotu dopřát, nasypejte večer vločky do uzavíratelné dózy, zalijte tekutinou, doplňte vše, čím chcete kaši ochutit, promíchejte a dózu uzavřete. Dejte do ledničky a ráno si hotovou kaši nezapomeňte přibalit do tašky.

Předchozí článekDalší článek