Zdraví

Relaxační wellness koupel proti nachlazení

Naučili jsme se dopřát si čas od času wellness víkend s koupelemi, masážemi a saunami, abychom se zbavili stresu, odplavili na chvilku starosti spolu s toxiny vyloučenými potem z těla a celkově posílili imunitu. Sauna nebo wellness koupel ale může být cíleně zaměřená na konkrétní zdravotní potíže, například proti nachlazení.

Jak si připravit wellness koupel doma

Koupele v teplé vodě jsou od pradávna známé pro blahodárné účinky na tělo i duši. Umí zklidnit a harmonizovat organismus. Teplota vody ve vaně by ale neměla přesáhnout 36 – 38°C a doba, kterou ve vaně strávíte by měla být dlouhá asi 20 minut. Abyste si z koupele udělali skutečný wellness zážitek, obklopte se zapálenými svíčkami a relaxační hudbou, také vhodně zvolené vůně přispějí k příjemnému uvolnění. 

Koupel proti nachlazení

Jestliže si připravujete domácí wellness koupel proti nachlazení, může být teplota vody klidně vyšší, musí být pro vás ale stále příjemná. Příliš horká voda zvyšuje tlak a může způsobit nevolnost, to už s wellness nemá nic společného. Vydržte ve vodě 20 – 30 minut, pokud voda chladne, připouštějte si průběžně teplou tak. Blahodárnou loupel podpořte správnými přísadami, díky nimž se uvolní nejen svaly, ale i dýchací cesty a podpoří boj s nachlazením.

Co si přidat do koupele proti nachlazení

Na nachlazení je dobrá koupel s eukalyptovým, mentholovým nebo kafrovým olejem. Pomáhá uvolňovat dýchací cesty, má antiseptické a osvěžující účinky. Také koupelová sůl, například smrková, uvolňuje dýchací cesty, pomáhá při revmatismu a tiší bolest svalů. Užívá se při nespavosti, nervozitě a při nachlazení. Výborná je i sůl z Mrtvého moře, zvlášť pokud se nachlazení často opakuje nebo trpíte astmatem. Do koupele proti nachlazení můžete také přidat odvar z bylinek, například z máty peprné, heřmánku, šalvěje lékařské, fenyklu, levandule nebo z tymiánu.

Předchozí článekDalší článek