Zdraví

Ovoce při hubnutí – na co si dát pozor

Ve chvíli, kdy se rozhodnete hubnout, se vystavujete různým radám a tipům, které si často protiřečí. jednou z oblastí, kde se názory různí, je konzumace ovoce při hubnutí.

Všichni víme, že ovoce je zdravé, je zdrojem vlákniny a hlavně řady vitamínů a stopových prvků. Také obsahuje dost cukrů, čímž může vaše dietní snahy mařit. Obecně lze doporučit zařazení ovoce do jídelníčku i při snaze zhubnout, a to jednu, až dvě menší porce denně. Přednostně ale vybírejte takové plody, které obsahují méně cukru, tedy jablko, grapefruit, jahody, limetky, velmi vhodné je i avokádo. na které ovoce si dát pozor a zařazovat je jen občas?

Hroznové víno

Obsahuje velké množství vitamínu A, vitamín C, draslík, hořčík, sodík a železo. Podporuje imunitu, prospívá při únavě, nervozitě a depresích, posiluje nervy, rozšiřuje cévy a snižuje riziko jejich ucpávání. Rozhodně byste tedy neměli hroznové víno úplně vynechat, jen počítejte s tím, že s tím, že 100g tohoto ovoce obsahuje 10 g cukru.

Banány

I banány jsou velmi zdravé a jejich konzumace je zdraví prospěšná, při hubnutí je ale do jídelníčku zařazujte velmi opatrně, protože obsahují 12 g cukru na 100 g ovoce. Můžete je ovšem použít jako sladidlo například do tvarohu nebo jogurtu.

Švestky

Švestky jsou typické podzimní ovoce a snad proto jsou dobré na nervy, mentální svěžest, vnitřní energii, výkonnost a odolnost proti stresu. Pomáhají nám úspěšně odolávat depresi a podzimní melancholii. Vzhledem k vyššímu obsahu cukru (10 g cukru na 100 g ovoce) je vhodné zařazovat švestky do dietního jídelníčku opatrně. Na druhou stranu výzkumy potvrzují účinnost tohoto ovoce v boji s nadváhou a při odvádění vodu z organismu.

Exotické ovoce

Ovoce přivážené z tropů bývá mnohem sladší než to, co pěstujeme u nás. Takže je nutné omezit jejich konzumaci, jestliže se snažíme zhubnout. Například v jednom jediném mang bývá kolem 23 g cukru, vysoké množství cukru obsahují i fíky. Toto ovoce si při redukci hmotnosti dopřávejte jen výjimečně.

Předchozí článekDalší článek