Zdraví

Otužování a jeho vliv na zdraví

Otužování představuje výborný způsob, jak posílit svou imunitu i obranyschopnost a naučit tak své tělo být odolnější proti nejrůznějším nemocem, infekcím, nachlazením i virózám. Pravidelné zvykání těla na studenou vodu způsobuje, že se vaše obranyschopnost stává méně citlivou na výkyvy teplot, které jsou častým důvodem k chřipkám, angínám a jiným zdravotním obtížím. Kdo chce posílit své zdraví, ten by se měl otužovat pravidelně, protože jedině tak lze dosáhnout nejlepších výsledků.

Proč se otužovat?

Pravidelné otužování má vliv nejen na upevnění vašeho zdraví, ale věřte tomu nebo ne, dokáže ovlivnit i vaší psychiku! Účinky studené vody na lidské tělo a zdraví celkově jsou důvodem, proč přetrpět počáteční nepohodlí a ve studené vodě vydržet. Chápeme, že zvláště milovníci teplíčka, kteří v chladném počasí ani prstíček z domu nevystrčí, mohou zažít pořádný šok, proto je potřeba postupovat pomalu a nikam nespěchat – však ona vám ta ledová voda nikam neuteče!

Jaké účinky má otužování na naše zdraví?

Jak již bylo zmíněno výše – otužování má vliv nejen na naší fyzickou, ale i psychickou kondici. My jsme pro vás sepsali účinky pravidelného pobytu ve studené vodě, které vás určitě přesvědčí k tomu, abyste tuto aktivitu – která je mimochodem i soutěžní disciplínou – alespoň jedinkrát vyzkoušeli!

Účinky na zdraví:

  • má příznivý vliv na psychiku
  • pomáhá s vysokým krevním tlakem
  • účinkuje proti bolestem zad
  • posiluje imunitu
  • zlepšuje náladu
  • posiluje nervový systém
  • zlepšuje výkon srdce
  • stabilizuje hladinu cholesterolu v krvi

Jak se správně otužovat?

S otužováním je potřeba začít postupně. Skočit hned do ledového rybníka by vašemu zdraví mohlo spíše uškodit, nežli aby mu pomohlo. Doporučujeme začít s otužováním pěkně doma ve vaně nebo ve sprše, to bude pro začátek bohatě stačit. Platí, že venku se můžete začít otužovat až ve chvíli, kdy za sebou budete mít minimálně 6 měsíců pravidelného otužování doma!

Pravidla:

  1. studená sprcha je nejlepší po ránu
  2. sprchujte se ve stoje a během sprchování se pohybujte
  3. nikdy si studenou vodou nesprchujte hlavu
  4. v létě se studenou vodou sprchujte 3-5 minut, v zimě pak 1-3 minuty
  5. po sprchování se zabalte do suchého ručníku
  6. neotužujte se po požití alkoholu
  7. na závěr se můžete zahřát cvičením

 

Předchozí článekDalší článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *