Zdraví

Nejúčinnější cviky s vlastní váhou

Cvičení a zdravý životní styl se stává v poslední době velkým hitem. Mnoho lidí ihned míří do fitness centra, protože nic jiného nezná, kromě běhu. Ovšem studie ukazují, že mnohem účinnější pro pálení nadbytečných kalorií i celkového posílení těla a zlepšení fyzické kondice je cvičení s vlastní váhou.

Cvičení s vlastní váhou má ještě další bonus, a tím je šetření kloubů i páteře. Nedřete se jako mezek taháním těžké váhy, kdy se mnozí ve snaze blýsknout se před ostatními přeceňují, čímž si ubližují. Fitness přístroje jsou původně vymyšleny a postaveny pro potřeby kulturistů, kde je nutné izolování svalových skupin. Kdežto při kompletním cvičení, kde používáte vlastní váhu, zaměřujete a cílíte na výbušnost, dynamiku a zesílení celého těla. Zapojujete při něm komplet celé tělo – ruce, nohy, břicho, záda.

Cviky s vlastní váhou

Cviků, kde se využívá pouze vlastní váhy, existuje nespočet. Nepřeberné množství kliků, dřepů, dřepů s výskokem, výpadů vpřed, dozadu či do boku, cviky na břicho apod. Nutno podotknout, že sem patří i kvalitní strečink, který zvyšuje flexibilitu a svalovou výkonnost.

Důležitost strečinku

Jediným rizikem u tohoto typu cvičení je nevhodně zvolená cvičební sestava a strečink za hranici fyziologického kloubního rozsahu. I na tyto tréninky je dnes možné najít si trenéra buď někde v tělocvičně, nebo online program, kde vám krok za krokem vysvětlí, jak tento typ cvičení postupně zavést do svého života. Nic se nemá přehánět a začínat se má postupnými kroky. I zde je možné uhnat si svalové křeče či horečku.

Bonusů není nikdy dost

Jako další bonus, který cvičení s vlastní váhou přináší je zrychlení metabolismu. Následkem různých diet má většina žen zpomalený metabolismus a diví se, že cvičí a nehubne. Jakmile začnete s efektivním tréninkem s vlastní váhou, pocítíte zhruba do dvou měsíců celkové zlepšení fyzické i psychické kondice. Při vhodně zvolené zátěži se začne pozvolna zrychlovat látková výměna, což způsobí flexibilitu kloubů, navýší se svalová síla a zlepší funkčnost vnitřních orgánů.

Předchozí článekDalší článek

1 Komentář

  1. Hezké, přečetla jsem momentálně několik článků o workoutu. Hrozně mne to chytlo 🙂 Díky za články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *