Zdraví

Jak začít běhat s nadváhou

Jestli jste se v boji s nadváhou rozhodli také začít běhat, musíte musíte se na běh připravit. Běhání je jeden ze základních přirozených pohybů člověka, který lze provádět v podstatě kdekoliv, kdykoliv a zcela zdarma.

Běh je také skvělým pomocníkem při hubnutí. Bohužel, pokud chcete začít běhat a máte pár kilogramů navíc, existují i jistá negativa.

Začátky jsou těžké

Běh pro toho, kdo trpí nadváhou, může být ze začátku obtížnější, než tomu bývá u štíhlejších běžců. Při běhu dochází ke zvýšenému zatížení kostí, vazů, šlach a svalů, proto by měli lidé s nadváhou začít pomalu: od klasické chůze přejít na rychlou a intenzitu pomalu navyšovat. Můžete také kombinovat běh s chůzí (tzv. indiánský běh), 30 vteřin běhu, 2 minuty chůze střídejte po dobu 30 minut. To pomůže svalům a kloubům zvyknout si na pohyb a zachovat jim dostatečnou pružnost. Zabráníte tak nechtěným úrazům a začnete spalovat tuky, které vás omezují.

Nadváha by pro nikoho neměla být překážkou

Tréninkové dávky zvyšujte zvolna, po týdnu můžete čas navýšit na jednu minutu běhu a dvě minuty odpočinku chůzí. Později můžete jednu minutu běhat a jednu minutu jít rychlou chůzí.Než začnete opravdu “jen” běhat, nechte klidně uplynout měsíce, vždyť je jedno, jaký pohyb provádíte, hlavně že se hýbete. Už v této fázi začínáte odbourávat tuky, které by vám mohli při běhu překážet.

Běhejte pro zdraví

Vždy se řiďte svým zdravím a pokud máte pocit, že jste si laťku nastavili příliš vysoko, nebojte se zvolnit. Změnu životního stylu podpořte i změnou jídelníčku, ať vaše úsilí nevyjde nazmar. Jezte co nejvíce bílkovin, které potřebujete pro stavbu svalů, zařaďte pravidelně dostatek zeleniny a samozřejmě dodržujte pitný režim.

O svém rozhodnutí běhat byste se měli rozhodně poradit s lékařem. On ví, jestli vám kromě nadváhy nebrání ve sportování ještě jiná, vážnější diagnóza. Jestli jste jinak v pořádku, jistě s vámi bude rád konzultovat vaše běžecké úspěchy a jejich dopad na zdraví.

 

Předchozí článekDalší článek