Zdraví

5 jarních typů pro zdraví

Jaro v nás vyvolává nutkavý pocit, že pro sebe a své zdraví musíme něco udělat. A je to tak správně, po dlouhém zimním období potřebujeme z organismu vyplavit všechny škodlivé látka, které se v nás nahromadily, dodat mu energii a vitalitu, abychom tak zamávali s příslovečnou jarní únavou.

V zimě jsme spotřebovávali hodně energie už jen na to, abychom nepodléhali různým virózám, méně jsme se hýbali, naše potrava postrádala vitamíny. To všechno potřebujeme teď na jaře dohnat, jenže energie moc nezbývá. Pojďme si tedy vyjmenovat různé možnosti, jak se nastartovat po zimě a zlepšit svůj zdravotní stav.

1 . Odlehčete jídelníček

Z vašeho stolu by měly zmizet smažené pokrmy, uzeniny, alkohol, cukr, velké množství soli, výrobky z bílé mouky a kofein. Dopřejtesi hodně čerstvé zeleniny, maso jen bílé a rybí, luštěniny a celozrnné pečivo. Vůbec je teď období vhodné pro semínka a to i naklíčená.

2. Zelený čaj

Tento nápoj váw povzbudí stejně jako káva, oproti ní ovšem obsahuje ohromné množství antioxidantů. Pokud -chcete zažít skutečnou změnu, zkuste čaj matcha, ten nejkvalitnější zelený čaj, který se drtí na prášek a konzumuje se bez louhování. Jeho účinek je 10x vyšší.

3. Pohyb na čerstvém vzduchu

Vaše tělo potřebuje kyslík do každé buňky, prot je dobré hodně času trávit venku v přírodě a a samozřejmě v pohybu. Naštěstí teplé počasí a sluneční paprsky nás k tomu samy vybízí.

4. Detoxikace jater pročistí a povzbudí

Jarní očista by měla začít játry, protože právě ona mají nejvíc práce se zpracováním všech škodlivin, které tělu dodáváme. Nejúčinnějším pomocníkem je ostropestřec mariánský, blahodárně působí také čaj z kopřiv.

5. Dopřejte si spánek

Ať už si to připouštíme nebo ne, náš zdravotní stav s množstvím kvalitníhom spánku přímo souvisí. Během spaní organizmus regeneruje a tvoří se hormony důležité pro metabolismus živin. Bez něj se únavy nezbavíme a budeme se na svět stále mračit, protože nebudeme v pohodě.

Předchozí článekDalší článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *